Guld M:et 2018

Hej och välkommen till informationssidan för Guld-M:et 2018.

Vinnarna presenteras på MiU-dagen den 28 februari på Uppsala Konsert & Kongress. Läs mer och boka din biljett på: miudagen.se

Guld-M:et är Marknadsföreningen i Uppsalas eget, årliga pris för att premiera, synliggöra och lyfta fram god kommunikation och marknadsföring som skett i Uppsala eller med stark anknytning till Uppsala.


Årets finalister

Finalister i Guld-M:et 2018

 


Årets kampanj

  • Bandyfinalen, Destination Uppsala, i samarbete med Matador
  • Fyra spår för Sverige, Region Uppsala, i samarbete med Zellout och Mogul
  • Matchvärdskapet, Östhammars kommun, i samarbete med Matador
  • Sirius, i samarbete med Zellout
  • UL, i samarbete med Zellout

Årets kreativa lösning

  • Bjerking, i samarbete med Zellout
  • Janemars, i samarbete med Matador
  • La Parrilla, i samarbete med Medori
  • Matchvärdskapet, Östhammars Kommun, i samarbete med Matador
  • Studentbokhandeln, i samarbete med Gistvall Holm

Årets Byrå

  • Gistvall Holm
  • Matador
  • Medori
  • Södra tornet
  • Zellout

Årets Marknadsförare

  • Cilla Fischer och Sirius Fotboll, i samarbete med Zellout
  • Maria Cederblad och Gränbystadens vårdcentral, i samarbete med Zellout
  • Nanoforum, i samarbete med Gistvall Holm
  • Studentbokhandeln, i samarbete med Gistvall Holm
  • UL, i samarbete med Zellout

Årets Cajsa Warg

  • Eldstickan, i samarbete med Gistvall Holm
  • Födelsefonden, i samarbete med Medori
  • Matchvärdskapet, Östhammars kommun, i samarbete med Matador
  • Mica av Anders Jacobsson, i samarbete med Gistvall Holm
  • Uppsala Destilleri, i samarbete med Gistvall Holm

Läs mer om MiU-dgen och boka dina biljetter på miudagen.se

Vi ses!

 

Tävlingskriterier

För att tävla måste bidraget uppfylla följande kriterier:

  • Bidraget ska ha skett i Uppsala och/eller ha en stark anknytning till Uppsala. Detta kan innebära att kampanjen producerats i Uppsala, att avsändaren är belägen i Uppsala, eller att kommunikationen skett specifikt just i Uppsala.
  • Kommunikationen ska ha lanserats/genomförts mellan 1 januari – 31 december 2017.
  • Bidraget skickades in senast den 15 januari 2018.

För att vara med och tävla måste bidraget bestå av två saker: Dels ett korrekt ifyllt anmälningsunderlag (pdf), dels arbetsprover eller exempel från den aktuella kampanjen.





Vinnarna presenteras på MiU-dagen

Vinnarna avslöjas på MiU-dagen 28 februari på UKK. Läs mer på miudagen.se