MiU grundades 1988 som en av flera självständiga marknadsföreningar runt om i Sverige och är en ideell förening som arbetar för medlemmarnas bästa.
MiU är ett nätverk och en mötesplats för alla som på något sätt arbetar med eller är intresserade av marknadsföring, försäljning, kommunikation och PR i Uppsala län. Vi vill genom medlemskapet stärka medlemmarna i sin yrkesroll och bidra till kontinuerlig kompetensutveckling genom föreläsningar men framför allt vara en plats för gemenskap, nätverkande och utbyte av idéer. Vi fungerar också som en plattform för att knyta kontakter och skapa affärer.
Partner till Marknadsföreningen i Uppsala får kontinuerlig och aktuell kompetensutveckling, nätverkande och synlighet.
Som partner exponeras ditt varumärke i samband med MiU:s event cirka 16 gånger per år samt på webbplatsen. I alla partnerskap ingår ett antal medlemskap så att flera kollegor från ditt företag kan ta del av föreläsningarna, några gästkort samt en rad andra fördelar och unika möjligheter.
Utöver föreläsningar erbjuder vi även after works samt ett event kring Guld-M:et – ett årligt pris där vi riktar strålkastarljuset på marknadsföringsinsatser som gnistrat lite extra under året.
Vill du engagera dig i Marknadsföreningen i Uppsala? Prata gärna med någon av oss i styrelsen eller programkommitén på en föreläsning eller skicka ett mail till info@miuppsala.se om du är intresserad av att vara med och bidra till MiU:s utveckling.
Ordförande
Vedrana Vilda Ilic, UIC
Kassör
Joakim Fichtel, KTH
Ledamöter
Katja Öberg Lundgren, Livsmedelsverket (vice ordförande)
Madeleine Bergman, Viable Cities/KTH
Magnus Lohe, Lohe Unlimited
Sofia Hagberg, Qase
Suppleant
Maria Ulfendahl, Forefront
Viktoria Bellqvist, Upsala Nya Tidning
Shamim Bäcklund, Matador Kommunikation
Fredrik Kjellén, Näringslivsutveckling
Sofia Hagberg, Qase
Joakim Fichtel, KTH
Victoria Wouda
Malena Sténson
Jesper Holm, Jesper Holm Designstudio
Fredrik Kjellén, Näringslivsutveckling
Revisorer
Christer Edström, Almi
Petter Schanche, Pophunters
Suppleanter till revisorer
Dan Pettersson, DP-bild
Urban Gavelin, Powersales Communication