Priset tilldelas ett kreativt team som, genom gott teamarbete, skapar kreativa och användbara idéer inom marknadsföring.
Uppdrag: Uppsalas höjdare
Beställare: C2 Vertical Safety
Marcus Segersvärd, Veronica Björklund, Elvira Strömberg, Rosie Selgerudh, Johanna Koroorian Nordlöf och Cecilia Eriksson.
Uppdrag: Lugn, det ordnar sig
Beställare: Uppsala universitet
Jens Fock, Hugo Ekström, Daniel Hansson, Joakim Leo, Anna Jansson, Mathias Leclér, Liza Pedersen, Jan Fornhem, Marianne Hjerström och Tommy Lindgren.
Uppdrag: THE LAB
Beställare: Uppsala universitet
Daniel Hansson, Anna Jansson, Jens Fock, Jan Fornhem och Desirée Karlsson.
Uppdrag: Design Uppsala Saluhall
Beställare: Uppsala Saluhall
Daniel Hansson, Anna Jansson, Jan Fornhem, Gustav Kullander Dammbro, Marianne Hjerström och Tommy Lindgren.
Jury och övrigt
Juryarbetet för Årets Kreativa team har gjorts av styrelsen för Marknadsföreningen i Göteborg med Janne Björge som juryordförande.
Den oberoende jurygruppens arbete har gått ut på att, utifrån tävlingens kriterier, nominera fyra finalister samt utse och ge en motivering till vinnaren.