fbpx

Årets marknadsförare

Årets Marknadsförare ska med sin marknadsföring visa kreativitet och nytänkande inom sin bransch och vara strategiskt långsiktig i sitt marknadsföringsarbete. Priset tilldelas en person som har haft en avgörande roll i arbetet kring idén, strategin och genomförandet av en marknads- föringsinsats som under året väckt exceptionell uppmärksamhet och framgång.

 

Finalister

David Åström

Uppsala Saluhall

Med inställningen att bara det bästa är gott nog och en tro på saluhallens attraktionskraft i Uppsala har David satsat allt. Varje detalj har stötts och blötts och ingenting är en slump. Allt från materialval till profil och lanseringskampanj berättar att det här är något extra. Att alla inblandade tagit i från tårna.

Johan Ståhl

Uppsala Magic & Comedy

Visst, det är roligt med Sirius, sista april, kyrkomöten och arenabyggen. Men en gång per år kommer världs- eliten till Uppsala, och det är tack vare en enda person: Johan Ståhl. Arrangören och grundaren av Uppsala Magic & Comedy visar oss en ny sida av stan.

Jonathan Tigrar

GO Adventure

Jonathan Tigrar på GO Adventure marknadsför sina aktiviteter i stan på nya, spektakulära och roliga sätt. En kärnreaktor av energi och idéer som får vem som helst att vilja vara med på tåget!

Tanja Karlsson

Janemars

I en tid då de stora butikskedjorna eller varuhusen som Åhléns och Rådhuset konkurrerar om samma kunder och säljer samma varumärken gäller det att sticka ut med sin marknadsföring. Även om budgeten inte ligger på samma nivå. Tanja Karlsson på Janemars vågar att sticka ut med udda marknadsföringsinsatser.

Jury och övrigt

Juryarbetet för Årets Marknadsförare har gjorts av styrelsen för Marknadsföreningen i Uppsala.

Caroline Sollenberg, Paulina Bengtsson, Ebba Burman, Olle Lindkvist, Jesper Holm, Liza Pedersen, Martin Stenport, Åsa Thulin, Martin Johansson.

Jurygruppens arbete har gått ut på att, utifrån tävlingens kriterier och inskickade nomineringar, välja fyra finalister samt utse och ge en motivering till vinnaren.