fbpx

Tidigare föreläsningar

Här ser du de föreläsningar som vi har arrangerat tidigare. Som medlem i marknadsföreningen får du tillgång till inspirerande, lärorika och kostnadsfria frukost- och lunchföreläsningar med aktuella föreläsare inom marknadsföring, reklam, kommunikation, varumärkesbyggande och försäljning. Vi vill genom medlemskapet stärka medlemmarna i sin yrkesroll och bidra till kontinuerlig kompetensutveckling genom föreläsningar men framför allt vara en plats för gemenskap, nätverkande och utbyte av idéer. Vi fungerar också som en plattform för att knyta kontakter och skapa affärer.

Föreläsningar 2023

16 februari – Kjell Dahlin – Framtidens kommunikation stavas relation

9 mars – Macacos – Visionen som blev verklighet

16 mars – Guld-M gala med prisutdelning för Uppsalas bästa kommunikationsinsatser under 2022.

20 mars – Nicklas Hermansson – 2049: Hur ser världen ut om 27 år?

20 april – Gunnar Söderström – Ditt bästa jag: en inspirationsföreläsning om tankekraft och hur vi påverkar varandra

11 maj – Emma Frans – Därför ska du inte alltid lyssna på experterna

25 maj – Stefan Widar/Fluid – marknadsföring i lågkonjunktur

7 juni – Sommarmingel – Medlemmar, partners och branschkollegor ses för en AW med bubbel och tilltugg.

4 september – Åke Pålshammar: Så hanterar våra hjärnor starka känslor och stress

21 september – Helena Hovstadius, Friskis & Svettis – Faktabaserad verksamhetsutveckling

10 oktober – Anders Sjöman: History marketing – Att använda historien som en strategisk tillgång

11 november – Mårten Lundberg, Tre – Vikten av en kommunikativ organisation

30 november – Johanna Odlander, UNT – Vikten av god lokaljournalistik

7 december – Katarina Graffman – Att tro eller att veta?


Föreläsningar 2022

21 januari – Senaste nytt från medievärlden med Kalle Sandhammar från Upsala Nya Tidning.

18 februari – Från Gutenberg till blockchain. Sanningar, lögner och paradoxer i reklam med Staffan Hultén från RAM.

31 mars – När världen förändras måste vi utveckla vårt sätt att kommunicera med Karolina Wichman och Johan Nordgren från SL.

22 april – Bli grym på kompetensutveckling med Kristoffer Darj från Currics.

12 maj – 12 gyllene regler för att bygga en empatisk affär med Michael Dahl från Index House.

9 juni – Maya Delorez bryter ny mark med Madelene Törnblom från Maya Delorez.

8 september – Michael Wahlgren, Pineberry – Framgång och bakslag under 15 år av marknadsföring.

22 september – Magnus Hjort, Myndigheten för Psykologiskt Försvar – Bli inte lurad!

7 oktober – Gabriella Lockwall – Utveckla ditt kroppsspråk och förbättra din kommunikation.

21 oktober – Systembolaget – annorlunda av en anledning.

11 november – Josefine Asklöf – prestationscoach.

25 november – Håkan Bodman – Hur man skapar en framgångsrik inhousebyrå.

 

Föreläsningar 2021

21 januari – Digitalisering, corona och det nya normala med Jan Gulliksen från KTH.

5 februari – Konsten att göra rätt när inget är normalt med Mariana Vnuk från Oh My.

19 februari – Arbeta och samarbeta i det moderna arbetslivet med Lena Lid Falkman från Handelshögskolan i Stockholm.

12 mars – Berghs trendspaning 2021 med Camilla Wallander från Berghs School of Communication.

16 april – Mångkulturell kommunikation med Amjad Aloul från Crossborder Communication.

7 maj – Verkligheten är jävlig nog – Hur gör Bris reklam med Anna Barbier från Bris.

28 maj – Konsumentbeteende i det nya normala med Björn Persson från Kairos Future.

16 juni – En hundraårings återkomst med Paul Morel och Carole Lindmark från Vattenfall.

20 augusti – Att skapa en viral succé under en pandemi med Karin Melin från Uppsala kommun.

10 september – Beteendebaserad kommunikation med Beate Undén från Rodolfo Agency.

24 september – Datadriven försäljning med Emma Wallin från Monta Norway.

8 oktober – Näthat, hot och trakasserier med Marcin de Kaminski från Civil Rights Defenders.

22 oktober – Det senaste om employer branding med Anna Dyhre.

26 november – Svenskarna och internet – digitala trender 2021 med Pamela Davidsson från Internetstiftelsen.

10 december – Så funkar kreativitet med Leif Denti från Göteborgs universitet.

 

Föreläsningar 2020

17 januari – Svenskarna och internet med Pamela Andersson från Internetstiftelsen.

7 februari – Bokens framtid med Lars Rambe från Hoi Förlag.

27 februari – Få hjärnan att dansa med Andreas Stjärnhem från Sticky Beat.

24 april – Saklig och öppen kommunikation – allas ansvar med Anton Lif från Combitech.

15 maj – Vad kräver Generation Z med Louise Lindgren från Reform Society.

28 augusti – Årets Marknadsförare med Ywonne Bölja från Almi.

11 september – Copywriterns bästa tips” med Anna Kleinwichs Magnusson från Stockholms Skrivbyrå.

30 oktober – Oatly med Linda Nordgren från Oatly.

12 november – När krisen kommer – Coronapandemin och krishantering med Johannes Hylander från New Republic.

27 november – Hur du skapar ett varumärke i världsklass med Tobias Lundqvist från Most Studios.

4 december – House of Lola med Anna Eklund och Elin Eldh Rinaldo från HoL.

 

Är du intresserad av att bli medlem, tveka inte att kontakta oss via mail eller intresseanmälan nedan.

Medlemmar går gratis, men även du som inte är medlem i Marknadsföreningen i Uppsala kan gå på våra eventet. Då kostar det 200 kr och kommer på faktura. Luncher serveras från 11.30 och föreläsningen börjar 12.00 på våra lunchföreläsningar. Frukostar serveras från 07.30 och föreläsningen börjar 08.00 på våra frukostföreläsningar.