SEB: Så driver data förändring av arbetssätt

PR, marknadsföring, kommunikation, innehållsmarknadsföring, kundtjänst och sociala medier flyter alltmer samman. För att utveckla sitt löfte om kundservice i världsklass har SEB därför förändrat delar av sitt arbetssätt för att fortsätta vara relevanta och kundnära, inte minst i sociala medier. Nyligen har man inrättat ett ”data insights” rum, i syfte att... Läs mer

2018-10-26 07:30:00, Uppsala Konsert & Kongress

Anmäl dig här
Bygga social hype

Att engagera sin målgrupp och få dem att ta del av sin verksamhet är de flesta kommunikatörers uppdrag. Några som har lyckats väldigt bra med detta är Svenska Basketbollförbundet. På några år har de slagit flera publikrekord och fått stort engagemang kring sina matcher och evenemang. Utöver sina egna sidor har de också fått stort engagemang genom sin officiella s... Läs mer

2018-11-08 11:30:00 Clarion Hotel Gillet Uppsala
Dragarbrunnsgatan 23, UPPSALA

Anmäl dig här
Konsumtionskulturen – Vi är vad vi köper

Att alltid vilja ha mer. Och ändå drömma om att äga mindre. Hur går det ihop? Och hur kan företag hitta sätt att fortsätta vara relevanta i en snabbt föränderlig konsumtionskultur? Kulturantropologen Katarina Graffman från Uppsala Universitet och Jacob Östberg, professor i reklam och PR vid Stockholms universitet, har tillsammans skrivit boken Vi är vad vi köper. ... Läs mer

2018-11-30 07:30:00 Uppsala Konsert & Kongress
Vaksala torg 1, UPPSALA

Anmäl dig här
Dansa på Deadline

Skjuta upp, prokrastinera, göra det i morgon... De allra flesta väntar gärna minst en dag med att ta tag i det som egentligen borde fixas direkt. Först när vi närmar oss sista minuten får vi upp tempot på allvar och under sista femtedelen av den tid vi har på oss gör vi större delen av en viss uppgift. Hur kommer det sig? Alexander Rozental är legitimerad psykolog och doktor i psyko... Läs mer

2018-12-14 07:30:00 Uppsala Konsert & Kongress
Vaksala torg 1, UPPSALA

Anmäl dig här